27 Kasım 2009 Cuma

baklava..

Share
normalde bayramlarda ağır ikramlıklar seçer,beş altı çeşit ikramlık lı servislerle ağırlardım misafirleri..ama bu bayram yeni taşınmanın ,kardeşimle anneminde bizde olmasından kaynaklı bi ağırlık çöktü..yalnızca baklava ,poğaça ve sütlaç yapmakla yetindim...ve bu sefer dez in makinası sağolsun görüntüleyebildim...ama hakanın (eşimin) demesine göre buradaki en ünlü pastane(saçıbeyaz)lyle başedebilecek kadar güzel olmuş,,zaten bir gecede tam yarısı bitti..:)
malzemeler:
2 yumurta
aldığı kadar un
1 bardak sulu yoğurt
1 paket margarin
1 paket kabartma tozu ve yarım limon suyu
hamur yoğrulur ve dinlendirilir.( 1 saat kadar)
daha sonra 60 ceviz büyüklüğünde beze koparılır.bezelerin herbiri nişastayla açılır..her on beze üstüste (araları nişastalı) konulur ve tepsi boyuna göre açılır..her 10 beze için aynı işlem yapılır.30.kata gelindiğinde cevizde ilave edilir. bu işlemler bitince kesilir. ve 3 su bardağı sıvıyağ dökülür..şerbet ve baklava ılık ken kavuşturulur:)şerbetse klasik 4 bardak şeker,3 bardak su dur..













2 yorum:

DEZ dedi ki...

ben de gelcem ya! bitirmeyin!!

mydepo dedi ki...

hacıııııııııııı,şekerlendi ya ama ben sana yaparım bidenem soraaaaaaaaaa:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...