25 Şubat 2009 Çarşamba

camdan kale ve recep ivedik 2...:)

Share

ne alaka dicyeceksiniz şimdi biliyorum ama iki ayrı başlık açmaya üşendim..camdan kale Jeannette Walls ın romanı..birkaç gece okuyarak bitirdim kitabı ve çok beğendim,belkide romanda anlatılanlar bana birilerini çağrıştırdı onun için sonuç olarak okuyun derim... kitabın konusu şöyle ;kendilerine has idealleri ve fikirleri olan bir anne baba tarafından büyütüldü. Anne ve babanın idealleri uğruna, inatla toplum kurallarına karşı koyuşları bir anlamda hem lanetleri hem de kurtuluşları oldu.
Başlangıçta göçebeler gibi güney batının çöl kentlerinde oradan oraya sürüklenerek ve dağlarda kamp kurarak yaşadılar.
Babası ayık olduğu zamanlarda çocuklarının hayal dünyalarını ele geçirir, onlara fizik, jeoloji ve her şeyden önemlesi hayata nasıl korkusuzca sarılacaklarını öğretirdi.
Annesi resim yapar ve aynı zamanda yazardı. Ailesini geçindirme sorumluluğuna tahammül edemez, kendini 'bir heyecan bağımlısı' olarak tanımlardı.
Jeannette Walls'un hayret verici yanı, gözü pekliği, azmi ve onu kurtuluşa götüren zekası değil, anne ve babasını son derece derin ve cömert bir sevgiyle anlatabilmesidir. Bu her şeye rağmen bir zaferin hikayesi, ama aynı zamanda derin kırılmalarına rağmen bir ailedeki koşulsuz sevginin sürükleyici masalı. Walls'a, tırnaklarıyla kazıyarak kendi kurallarına göre başarılı bir hayat kurma kararlılığını kazandıran da işte buydu
İlgili aramalar:


recep ivedik 2 ye gelince evet argo çok var ama gülmedim desem de yalan olur,özellikle japonlara ayakkabı fırlatma sahnesiyle,babaannesine serumu kapatırım deme sahnesinde gözümüzden yaş geldi..sorgulamadan yalnızca gülmek için gidilir..yukarıdaki videoda filmin kamera arkası..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...