27 Kasım 2008 Perşembe

birazda mutfak...

Share

birazda mutfak ..

misafir için yaptıklarım ın da tariflerini vereyim istedim,çünkü gerçekten tarifler gayet güzel ve her zaman istediğim sonucu veriyor..

İlk olarak un kurabiyesiyle başlayalım.Bunun tarifini gülay teyzemden aldım ve umarım carrefour da satılanlar gibi olur demiştim:) ve olduda ...

GÜLAY TEYZE'MİN UN KURABİYESİ




Malzemeler:
1 paket teremyağ, oda sıcaklığında
Yarım çay bardağı sıvıyağ
4 kaşık buğday nişastası
4,5 bardak un
1 çay bardağı pudra şekeri
(Üzerine pudra şekeri serpilecek)
Hazırlanması:
Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun.
Daha sonra hamurdan uygun büyüklükte parçalar koparıp rulo şekline getirin ve bıçakla verev şeklinde kesin ve üzerine bıçakla 2 çizik atın
Önceden ısıtılmış 170C fırında beyaz kalacak şekilde pişirin. Fırından çıkınca pudra şekerine bulayın.

NOT:Bu kurabiye nin sırrı gerçekten çok yoğurmaktan geçiyor..ilk başta kuru bi hamur gibi gelecektir,biraz süt koyayaım falan diye düşüneceksiniz ama sakın koymayın yoğurdukça kıvamı geliyor ,ben unu 4,5 bardak koyuyorum..

MAHLEPLİ SİMİT

Bu simidin tarifi ise geçen kış pasta kursunda sevgili Seher abla' dan öğrendim..(aynı zamanda iş ortağımdır kendileri) O zamandan beri de severek yapıyorum.Zaten bunu yaptığımdan beride mahlepsiz simit tat vermiyor..
Malzemeler:
Yarım paket margarin(ben teremyağ kullanıyorum)
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
Üzeri için:
1 yumurta akı ve susam
Hazırlanışı: En son un ve nişasta olmak üzere bütün malzemeler karıştırılır ve yoğurulur.Hamurdan ceviz büyüklüğünde koparılan parçalar halka şekli verilir.Halkalar önce yumurta akına daha sonra susama batırılır ve tepsiye dizilir.(ben içine margarin giren hiçbirşey için tepsiyi yağlamam ,tepsi alimunyum sa belki biraz un serpebilirsiniz.) Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dakika pişirmeniz yeterli olacaktır.

SEHER ABLAM'IN YALANCI LAZ BÖREĞİ:
Bu tatlıda çok özeldir ve mutlaka beğenilir..Tıpkı sahibi gibi..:)


Malzemeler:
(bu ölçüler büyük boy dikdörtgen borcam içindir)
1 paket margarin
2 çay bardağı katı yoğurt
5 su bardağı un
2 kaşık pudra şekeri
1 vanilya
2 paket kabartma tozu
2 yumurta

Kreması için:
5 su bardağı su
4 yumurta
4 kaşık un
12 kaşık şeker

Hazırlanışı:Krema muhallebi kıvamında pişirilerek soğumaya bırakılır.Bu arada yoğurularak hazırlanan hamur(yumuşak ama ele yapışmayan) biri daha büyük olmak üzere iki parçaya bölünür.büyük olan parça yarım santim kalınlığında açılarak,kenarları borcamdan sarkmak üzere yağlanan veya unlanan(ben unluyorum) tepsiye döşenir.Üzerine soğumuş veya ılınmış krema dökülür.Diğer parça hamurda aynı şekilde açılarak kremaın üzerine örtülür. Altta kalan hamurun dışarı sarkan kenarları üstteki hamurun üzerine gelecek şekilde kapatılır.Böylece kremanın dışarı taşması önlenmiş olur. Üzerine herhangi bir şey sürmeden önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20 dakika kadar üzeri pembeleşinceye kadar bekletilir.Fırından çıkarılıca üzerine pudra şekeri serpilir.Servis yapılana kadar buzdolabında bekletilirse daha güzel olur.


SEVGİLİ ARKADAŞIM MÜNEVVER DEN KERMESLERİMİZİN GÖZDE TATLISI PROFİTEROL:

Malzemeler ve yapılışı
Hamuru için:
1 su bardağı su kaynatatılır,
içine yarımın yarısı margarin konularak eritilir.
1 su bardağı un da bu karışıma azar azar ilave edilir,un kokusu gidene dek kavrulur,soğumaya bırakılır.
Soğuyunca 4 yumurta sırasıyla kırılarak karışıma yedirilir.(ben unu kavurduktan sonra robotta karıştırıyorum yumurtaları,yoksa topak topak oluyor)
Hazırlanan bu karışım unlanan tepsiyle kaşığın ucuyla bıraklır.ve kızgın fırına konur.(yoksa kabarmıyor ve kendini bırakıyor,aynı şekilde unlanan değilde yağlana tepsiye konunca da kendini bırakıyor.)
Üzerler hafif pembeleşince fırından alınır..(pişme esnasında fırının kapağını çok açıp kapatırsanız da söner.)

İÇ KREMASI İÇİN:
4 su bardağı süt
4 kaşık un
1 yumurta
1 vanilya
1 su bardağı şeker,karıştırılarak muhallebi kıvamında pişirilİr.

ÜZERİNE DÖKÜLECEK SOS İÇİN:
3 su bardağı süt
3 kaşık nişasta
1 kaşık kakao
1 su bardağı şeker,karıştırılarak pişirilir.(eğer parlak bir görünümde olmasını istiyorsanız 1 tatlı kaşığı kadar margarini piştikten sonra ilave edebilirsiniz,ama ben şahsen ek kalori olmasın diye eklemiyorum.

Bütün malzemeler hazırlandıktan sonra, hamurların üzeri kapak şekline kalkcak biçimde kesilir ve kreması içine doldurulur.(hamurunuz söndüysede endişe etmeyin zaten içini doldurduğunuzda birşey farketmiyor.)En son üzerlerine çikolata sosunuda dökerek servis yapın..







Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...