26 Mayıs 2013 Pazar

Bogurtlen recelli irmik tatlisi..

Share
Buda betul icin yapilanlardan:)
Ben kucuklugumden beri irmik tatlisina bayliyorum..annem cok sık yapar ve buzdolabinda iyice dondurup dondurma gibi servis ederdi..
Hem inanilmaz pratik olmasi,hemde icine ne koyarsaniz koyun yakismasi,hemde sekil vermenin cok kolay olmasi sebebiyle sanirim bircok evin gozdesi..simdi.. Benim tarifim  soyle:
1lt sut
8 kasik irmik
11 kasik tozseker
Pusmeye yakin 1 paket vanilya..
İsterseniz 1 adet damla sakizi(ben falim kullaniyorum:)
Uzerini suslemek icin ne isterseniz..(ceviz,findik,recek,marmelat,cikolata sos vb)
Sutu,sekeri ve irmigi karistirip fokurdamaya baslayincaya kadar karistirararak pisirdim.. Kaynayinca 2-3 dk daha alti kisik biraktim..
 silikon kek kaliplarinin en altina 1kadik recel koyup uzerine sicak irmik tatlisini koydum..soguyunca zaten elinizle ittirince hemrn cikiyor,tabaga alinca uzerlerine yine 1 er tatli kasigi bogurtlen recelinden gezdirdim..(kusburnu marmelatida cok yakisiyor)
afiyet olsun..




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...